Prince Harry Article in The Mail on Sunday Was “Defamatory,” Judge Rules

Parts of an article in The Mail on Sunday about Prince Harry’s legal claim

against the British government’s Home Office was defamatory, a High Court judge in London has ruled.

The Duke of Sussex had filed a claim against the newspaper’s publisher

Associated Newspapers Limited in February after an article that, his team

claimed, caused “serious damage to his reputation and substantial hurt,

embarrassment and distress, which is continuing.”

A judge on Friday ruled that parts of the article were indeed defamatory.

According to ITV, the judge said: “It may be possible to ‘spin’ facts in a way that

does not mislead, but the allegation being made in the article was very much